Thursday, July 18, 2013

Harapan dan Impian

kalau orang Tanya aQ kenapa aQ sayangkan dia apa jawapan aQ?
- sebab aQ terlalu sygkan dia.
kalau org tnya aQ kenapa aQ cintakan dia?
- sebab Allah turunkan dia kepada aQ untuk belajar mencintai dan menghargai si dia..
kalau org Tnya kenapa aQ pilih si dia berbanding dengan lelaki lain?
- sebab hati aQ hnya mampu menyayangi seorang dan hanya dia yg menyerlah dihadapan mataku.

Jom menggamit kenangan lalu.. :)
aQ bknlah seorg budak yg degil. tapi aq adalah seorag bdk yg nakal.. biasalah time tu umur baru hingusan dah mula pandai nak memberontak. aq seorang yg kuat menangis bak org Indonesia kata kok kamu ini cengeng bangat sih.. ngada amat kamu!.. ohoo.. mane lah aq nk tau. dri kecil sampai sekarang sama saja. luar Nampak kasar tapi dlm jiwa putik kapas pun kalah.. pantang disentuh sikit pasti ada air sungai yg membanjiri tebing - tebing mata. amboi!! ahah..

apa pandangan korang dgn cinta monyet? ahah!!
bgi aku cinta monyet ni hmm.. buang masa. bkn nak kata tak bagus tp yelah masa umur mningkat remaja rasa ingin disayangi n menyayangi.. tp tu semua karut je. dan sekrang bla umr da dwasa nak fikir bermain cnta or psg skandle ni hai.. maaflah. aq tak brapa nk brminat sgt. bkn ak tak da prasaan.. tp kalo da ada sorg yg kita syg dlm hati tu biarlah kita jaga dia sorg saja. tak perlulah nak berskandle or anything else.. mgkin agk menyusahkan korang.. yelah nak sorok itu lah nak sorok ini lah dri awek2 or bf2 korang.. org kata tkut kantoi. (aku pun penah je dulu) haha tp skrg tak da. da tak pkr smua tu. skrg apa yg aku nk fikir ialah my future.. aq nak satu kehidupan yg bahagia dn mewah. sape yg tak mau mewah.. mewah tu bknlah dri segala harta benda yg melampau2. bg aku mewah itu cukuplah dengan apa yg terdaya. di mana aku dpt balas semua jasa mak ayah aq..

impian?
jangan dickp.. terlalu banyak impian dan harapan aq..ape? nak tau eh?
1) aku nak hantar mak n ayh aq ke Tanah suci mekah (insyaallah kalau ada rezeki)
2) aku nak bawa mak ayah dan adk aku bercuti ke luar Negara.. (tengok bajet)
3) aku nak buat satu rumah khas untuk perlindungan kucing2 gelendangan (kesian kucing2 yg terbiar tu.. sedih aku tgk)
4) aku nak persiapkan diri aku dengan brg2 peribadi aku (cth: kereta, rumah n dll)
5) semestinya aku nak kahwin dgn mr Z aku.. Mr. Z tunggu aku yeah.. (longgok duit dulu)

harapan?
aku harap sangat apa yg aku impikan tu tercapai.. sebab aku tak mau kecundang di masa hadapan. kpd Mr Z.. aku harap kau sntiasa tunggu aku.. dan ak akan tunggu kau propose aku pada satu masa nanti.. mungkin bkn sekarang.. mybe one day.. I will be waiting u.. angan2 nak Mr Z propose aku dlm satu situasi yg indah (hak tuih) hahah.. kelakar. dah macam drama tv.. tapi tu lah impian setiap gadis kan? :)


No comments:

Post a Comment