Sunday, August 11, 2013

Fakta yang Jarang kita ketahui!

hye selamat malam Bloggerku.. hari ni aku dapat banyak ilmu pengetahuan yang aku sendiri tak pernah tahu.. eh, bukan tak pernah tahu atau ambil tahu, tapi tidak terlalu banyak untuk aku ketahui.. tetapi hari ini abg aku dah terangkan pelbagai fakta - fakta menarik yang menarik minat aku untuk mendengar. dan kebetulan aku memang suka untuk mempelajari topic tersebut. iaitu Sains dan Alam Semesta. tahu tak korang apa itu alam semesta? alam semesta itu adalah bumi yang dimana didiami oleh hidupan hidupan.. topic menarikdan aku suka untuk mengetahui atau mengkaji sikit demi sedikit.. suka bidang sains tapi perginye masuk bidang Skrip.. hai. apa nak buat rezeki aku menghala ke lain agaknya. Jom kita tengok apa yg dah aku dapat ketahui dari abg aku yg boleh dikatakan sebagai GENIUS.. dia banyak membaca dan hobi dia adalah membaca perkara yg fakta. tabik kat dia.

Fakta kemunculan Bangsa Melayu dan Juga Facebook (secara Am)

korang tahu tak kenapa orang Yahudi tidak berapa suka dgn orang islam lebih - lebih lagi orang berbangsa Melayu? ha, kat sini apa yg aku faham dgn yg abg aku bercerita ini kerana, Orang Yahudi berasal daripada keturunan Yahudza , alkisah ini dengan dalam al quran juga ada menceritakan tentang 25 Nabi, namun salah seorang dari nabi itu ada bernama Nabi Yaakub yg mana dia mempunyai anak yg bernama Manaseh. Manaseh inilah yg digelar sebagai Imam Mahadi/Mahdi (maaf kalau tersilap). Orang keturunan Yahudi ini hendak membunuh si Manaseh (Imam Mahadi) ini kerana, mereka berkata Manaseh ini adalah salah satu manusia yang akan membunuh/menyembelih seluruh keturunan Yahudi.  ada kajian yang mengatakan golongan yang paling rapat/hampir dgn imam Mahadi ini adalah golongan Melayu. Disebabkan itulah Orang Yahudi ini amat suka dgn golongan melayu dan cuba untuk menyesatkan Orang - orang melayu. kerana mereka tahu Orang melayu ini amat berkuasa dari segala segi.  mereka tidak menggunakan cara yang kasar sperti macam zaman jahiliah dulu dgn cara membunuh. oh tidak.. sekarang ni mereka menggunakan dengan cara yg halus tanpa kita semua sedari.

Korang nak tahu apa Kaitan Facebook dan juga kisah orang Yahudi yang cuba untuk menjatuhkan orang melayu/muslim?
- siapa pengasas Facebook? sudah semestinya Mark Zugeberg kan? apa keturunannya?oh semestinya Yahudi.. sebenarnya mereka mencari orang yg berketurunan Imam Mahadi, kerana bagi mereka Golongan Imam Mahadi adalah ancaman kepada keturunan mereka. dengan menggunakan fb ni lah mereka dengan cara yg  slow motion orang cakap untuk mereka menghapuskan bangsa melayu. Orang Yahudi ini mencari orang yang bernama Abdullah Bin Mohammad.. tahu tak siapa beliau? beliau adalah nama sebenar Imam Mahadi dan korang juga mesti tahu siapa itu Imam Mahadi kan? Orang Yahudi akan mencari keturunan2 Abdullah Bin Mohammad, jika mereka dapat orang yang namanya sama dgn nama diatas dgn otometiknya mereka akan menarik perhatian si penama itu untuk membawanya pergi jauh dari landasan yg sebenar. kalau kau orang tahu sebenarnya FB ni dia baca semua data2 tentang diri seseorang individu. itu sebabnya dalam mana2 mana laman social agaknya tidak perlu kita nak bubuh nama sebenar. bahaya.

So beringat - ingatlah semua. jangan mudah ditipu oleh orang lain. jika nak tahu yang lebih detail. kau orang perlu banyak membaca tentang ini, korang kena tengok salah silah keturunan orang melayu dan juga gunakan kaitan dengan Al Quran yg ada mengisahkan tentang kehebatan Nabi2 dan juga para Malaikat. seronok aku dengar bila abag aku bercerita. its Wonderful!

No comments:

Post a Comment