Sunday, August 11, 2013

Teori yang mengatakan Manusia Dari Beruk adalah Tidak Benar.

kejadian Bumi yang kita sendiri pon tidak berapa nak tahu di mana munculnya bumi ini. ha.. kat sini aku dapat tahu sikit sikitlah nak bercerita sikit..
 
secara saintifiknya para saintis telah mengkaji dimana datangnya bumi ini adalah pada masa dahulu yg berbilion - billion tahun dahulu, tiada bumi, tiada hidupan, tiada udara, terjadinya bumi ini adalah dengan hasil cantuman - cantuman daripada batu - batu kecil yang berlaga - laga antara satu sama lain kemudian ia telah bercantum dan terhasilnya satu batu besar yg di namakan Bumi.
 
kejadian manusia ini dari mana? ramai yg beranggapan manusia ini di jadikan revolusi daripada Seeokor beruk dimana ia dari bongkok semakin lama semakin tegak.. siapa kata manusia dijadikan dari seekor beruk? haish korang ni.. tapi tidak boleh disalahkan beliau. ini adalah fakta yg telah dihasilkan oleh ahli saintis yg bernama Chile Darwin. kajian beliau diberi nama sebagai Homosapien dimana perkataan ini berasal daripada Italy yang membawa maksud Homo ialah manusia, mana kala Sapien pula adalah Bijak. Homosapien adalah Manusia Bijak. Kajian beliau adalah salah. seperti mana kita tahu, manusia itu berasal dari Tanah dan menjadi segumpal darah. Kita datang daripada Allah.
 
Manusia pertama yang muncul adalah Nabi Adam, kemudian Allah memberikan pasangan kepada beliau iaitu Hawa yang menjadi Isteri Beliau. Hawa dijadikan dari tulang Rusuk Nabi Adam. dan seperti mana kita tahu, wanita ini sebenarnya adalah Bengkok. oleh kerana Bengkoklah Allah jadikan seorang Lelaki yg cuba untuk meluruskan seorang wanita itu. kemudian, Nabi Adam dan  Hawa telah melahirkan dua pasangan kembar bernama Habil dan Iqlima adik perempuannya dan juga Qabil dan Lubuda adik perempuan kepada kembarnya Qabil. Nabi Adam berfikir, bagaimana hendak mengembangkan Zuriat untuk menjadikan pengikutnya ramai. Beliau meminta petunjuk Dari Allah, Kepada Nabi Adam Allah memberi ilham dan petunjuk agar kedua puteranya dikahwinkan dengan puterinya. Qabil dikahwinkan dengan adik Habil yang bernama Lubuda dan Habil dengan adik Qabil yang bernama Iqlima. pada zaman dulu kahwin adik beradik memang digalakan. tapi bukan sekarang ya!
 
 sambung balik.. :) .. perkahwinan antara Qabil dan Lubuda tidak menjadi dimana Qabil tidak mahu berkahwin dgn Lubuda kerana paras rupanhya tidak seperti adik kembarnya iaitu Iqlima yg dimana akan dikahwinkan dengan Habil. tanpa menggunakan kekerasan Nabi Adam berfikir bagaimana hendak menyelesaikan masalah tersebut. dan disitu Allah telah memberitahu salah seorang dari Habil ataupun Qabil perlu dikorbankan. Panjang lagi jika nak aku bercerita. tapi mata dah mengantuk la. apa kata kau orang cari je kisah2 nabi. ya kat situ kita tahu dari mana datangnya manusia. bukannya Dari Beruk. ceh.. apa lah kau orang ni.
 
Teori ini adalah tidak benar

manusia datangnya dari Allah.
 

No comments:

Post a Comment